Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 1 of 9

EXHIBIT A



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 2 of 9
Case 4:.07-cv-03. .2 Document 15  Filed 12/06/20L. Page 1 of 21

IN THE UNITED STATES DISTRICT COURT
FOR THE SOUTHERN DISTRICT OF TEXAS
HOUSTON DIVISION

VIRGIE ARTHUR
PLAINTIFF

Civil Action No. 4:07-CV-03742

HOWARD K. STERN,

CBS STUDIOS, INC. and

KPRC HOUSTON,
DEFENDANTS

L) L} U DR U LN L O U

MOTION FOR REMAND
Plaintiff moves the Court to remand this case to state district court, from which it
was removed. The case was removed to federal court by Defendants CBS Studios Inc.
(“CBS”) and KPRC Houston (“KPRC"”) on the erroneous basis that diversity jurisdiction
exists because of the alleged improper joinder of KPRC.
1. THE PARTIES

1. Plaintiff VIRGIE ARTHUR is and was at all relevant times an individual
citizen of the State of Texas.

2. Defendant HOWARD K. STERN ("STERN") is and was at all relevant
times an individual citizen of California.

3. Defendant CBS STUDIOS, INC. ("CBS") is and was at all relevant times,
a Delaware corporation with its principal place of business in Los Angeles, California
and which is doing business in Texas.

4. Defendant KPRC HOUSTON ("KPRC") is a television station owned by

Post Newsweek Stations, Houston, Inc. which is and was at all relevant times, a Delaware

corporation with its principal place of business in Houston, Texas.

EXHIBIT A



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 3 of 9

Case 4:07-cv-037+2 Document 15  Filed 12/06/200, Page 2 of 21

I1. LACK OF BASIS FOR REMOVAL - NO DIVERSITY JURISDICTION

5. The removing defendant has the burden of alleging and proving the
nondiverse party's joinder is inappropriate. Jernigan v. Ashland Oil Co., 989 F.2d 812,
815-16 (5™ Cir. 1993), cert. denied, 510 U.S. 868. “The burden of proving an
inappropriate joinder is a heavy one.” Green v. Amerada Hess Corp., 707 F.2d 201, 205
(5" Cir. 1983), cert. denied, 464 U.S. 1039 (1984). “The removing party must prove that
there is absolutely no possibility that the plaintiff will be able to establish a cause of
action against the in-state defendant in state court, or that there has been outright fraud in
the plaintiff’s pleadings of jurisdictional facts.” /d. (emphasis added). In determining
whether fraudulent joinder exists, the court resolves “all disputed questions of fact and all
ambiguities in the controlling state law in favor of the non-removing party.” Dodson v.
Spiliada Maritime Corp., 951 F.2d 40, 42-2 (5" Cir. 1992). Courts “do not decide
whether the plaintiff will actually or even probably prevail on the merits, but look only
for a possibility that he may do so.” Jd. (emphasis added).

6. Plaintiff is a privateé figure. See Time, Inc. v. Firestone, 424 U.S. 448, 454
(1976) (fact that divorce characterized by Florida Supreme Court as "cause celebre” does
not mean that it is public controversy or that respondent must be considered public
figure). The subject of the defamation in the present case, i.e. what did or did not happen
to Plaintiff’s daughter, Vicky Lynn Smith, when she was a child, is not a matter of public
concem or controversy. When, as in the present case, a private-figure plaintiff sues a

media defendant about a statement that involves a private issue, the plaintiff merely must
prove negligence, not N.Y. Times malice. Foster v. Laredo Newspapers, Inc., 541

S.W.2d 809, 818-19 (Tex. 1976).



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 4 of 9

Case 4.07-cv-03742 Document 15  Filed 12/06/200: Page 3 of 21

7. CBS and KPRC admit that KPRC is a non-diverse defendant. (Notice of
Removal 3) Nevertheless, CBS and KPRC argue, without providing proof, that KPRC
was improperly joined, because KPRC is “a local television station that merely aired,
without editorial change, a television program it obtained from a satellite feed licensed
from a third party.” (Notice 3) For that proposition, CBS and KPRC invoked the so-
called “conduit” or “wire service” defense. (Notice 3) Under that theory, according to
CBS and KPRC, the latter simply has no duty not to disseminate defamatory statements
contained in a satellite feed from a national broadcaster. (Notice 4)

8. As an initial matter, regarding the assertion that KPRC might be a
publisher protected by the conduit defense, “it is simply too early in the litigation to make
a such a conclusion without the benefit of discovery.” Global! Relief Found. v. New York
Times Co., 2002 U.S. Dist. LEXIS 17081, *37 (N.D. Iil. Sept. 9, 2002), aff"d, 390 F.3d
973, (7th Cir. 2004).

9. Furthermore, the conduit or wire service defense does not apply in the
present case, for several reasons. First, it is not the law in Texas. Inexplicably, CBS and
KPRC fail to mention Texas Civil Practices and Remedies Code (“CPRC") Chapter 73:
Libel and CPRC Section 73.004: Liability of Broadcaster, which provides as follows:

(a) A broadcaster is not liable in damages for a defamatory statement published or

uttered in or as a part of a radio or television broadcast by one other than the

broadcaster unless the complaining party proves that the broadcaster failed to
exercise due care to prevent the publication or utterance of the statement in the
broadcast.

(b) In this section, "broadcaster” means an owner, licensee, or operator of a radio

or television station or network of stations and the agents and employees of the
owner, licensee, or operator.



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 5 of 9

Case 4:.07-cv-031-~2 Document 15  Filed 12/06/200. Page 4 of 21

CPRC sec. 73.004 (emphasis added). The quoted section makes it clear that a defendant
such as KPRC has a duty to exercise due care in re-broadcasting, even if it is a conduit, as
claimed. The section also provides that a defendant such as KPRC can be liable for
defamation, if the plaintiff can prove that the broadcaster failed to exercise due care. The
section leaves no room for KPRC's argument that it simply owes no duty not to republish

defamatory statements.

10.  Second, the case authority cited by CBS and KPRC is inapposite. The
main case on which they rely is Auvil v. CBS “60 Minutes", 800 F. Supp. 928 (E.D.
Wash. 1992). (Notice 3) That case applied the law of the State of Washington and is,
therefore, inapposite.' The second case they cite is Merco Joint Venture v. Kaufman, 923
F.Supp. 924 (W.D. Tex. 1996), a case that addressed a summary judgment motion
brought by a local television station in a defamation case. Reliance by CBS and KPRC
on that case is surprising, however, because, in discussing the Auvil case, the Kaufman
opinion clearly distinguishes Washington law from Texas law, and places reliance on
CPRC sec. 73.004, the very statute that the defendants in the present case completely
ignore.

Though [4uvil contains] a correct recitation of the law in the State of Washington,

which does not have a liability of broadcaster statute, the law in Texas does not

ascribe to the “knew or had reason to know standard.” On the contrary, Texas has

a negligence standard for showing liability that of ordinary (or due) care.

Kaufman, 923 F.Supp. at 927.

! Similarly, Matter of Medical Laboratory Management Consuitants, 931 F.Supp. 1487 (D. Ariz. 1996),
cited by CBS and KPRC, is inapposite because, unlike the present case, it relies on Arizona law and
involves a matter of public concem.



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 6 of 9

Case 4:07-cv-037-2 Document 15  Filed 12/06/200, Page 5 of 21

11.  The court in Kaufman reasoned that the plaintiff had to prove defamation
before the “defense” of due care afforded by section 73.004 could be used. Kaufman,
923 F. Supp. at 927. The court further reasoned that, because the plaintiff in that case
was a public figure but could not prove New York Times malice, there was “no need to
address the defense of ordinary care within the Liability of Broadcaster statute.” Id. at
929. Kaufman is easily distinguishable, because the present case does not involve a
public-figure plaintiff. Furthermore, before the Kaufinan decision was filed, the plaintiff
voluntarily dismissed the local television station, and the court therefore denied the
summary judgment as moot, thereby reducing even more whatever persuasive value the
opinion may have had on the point urged by the defendants in the present case. /d. at

931.

12.  Third, the conduit or wire service defense does not apply in the present
case, because the defense is founded on the fact that the broadcast or other publication in
question came from an original publisher who was reputable, which is a fact not present
in this case. See, e.g., Global Relief Found., 2002 U.S, Dist. LEXIS 17081 at *37
(defense available when local media organization republishes release from “reputable
news agency”). Entertainment Tonight, the CBS program that was the source of the
KPRC broadcast at issue in the present case, is not a reputable news agency. Examples
of what Entertainment Tonight considers to be “news” include the following: (1) an

interview with Ryan Seacrest, host of the television show American Idol, about what he

¥ The Kaufman court scemed to think that a public figure plaintifT fails to prove defamation if he fails to
prove malice. The better view is that, in the case of a public figure, an absence of malice does not negate
defamation; it merely precludes liability for the defamation.



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 7 of 9
Case 4:.07-cv-037-2 Document 15  Filed 12/06/200, Page 6 of 21

thinks is the “rollercoaster” nature of a normal day for Britney Spears® (Exhibit A) and
(2) an interview with boxer Oscar de la Hoya about whether or not certain photographs of
him in fishnet and heels are real or photoshopped.* (Exhibit B) Entertainment Tonight is
tabloid television, an on-air version of a scandal sheet, which concentrates on “stories
based on sensationalism,” and “has continued to frequently broadcast video and
photography taken by paparazzi stalkers of celebrities.”® (Exhibit C) Indeed,
Entertainment Tonight is a self-described gossip monger. The title tag on their website

home page says “news and gossip:”‘s

ETonline Home

Hollywood news and gossip.

www.etonline.com/ - 69k - Cached - Similar pages - Note this
?i—aml:'. i Britney Spears' VMA Performance
elehnhes Hit Ordered On Kevin Federline
Television -
Hrrcrrr About ET

Horoscopes Hub
More results from etonline.com »

Entertainment Tonight 's website even has a page for the top ten scandals of 2007
(Exhibit D), with the top two relating to Plaintiff’s daughter and Defendant Stern.’
Because Entertainment Tonight is not a reputable news agency, the wire service or

conduit defense cannot be applied to KPRC.

13.  CBS and KPRC also contend that Plaintiff’s allegations of defamation and

conspiracy are merely “conclusory.” (Notice 4) As to the defamation claims, the Plaintiff

’ hmwm.muﬁmw (Interview online as of Dec. 5, 2007).

* hitp://www,etonline. com/news/2007/09/54444/index.himl (Intervicw online as of Dec. 5, 2007).
$ Wikipedia: The Free Encyclopedia. http://en, wikipedia.org/wiki/Entertainment_Tonight (Online entry
Dec. S, 2007).
¢ hitp://www.google.co h =etonline&bmG= (Online entry as of Dec. 6,
2007).

7 hitp//www etonline. convyir2007/2007/1 1/ i (Online entry as of Dec. 6, 2007).



Case 6:08-mc-00006-LED Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 8 of 9

Case 4:07-cv-037«2 Document 15  Filed 12/06/200, Page 7 of 21

trusts that the Court will see the allegations are detailed and specific, not conclusory. As
to the conspiracy claim against KPRC, it is too carly in the litigation to expect the

Plaintiff to provide more details without discovery.?
[11. CONCLUSION AND PRAYER

WHEREFORE PREMISES CONSIDERED, PlaintifT prays that this Court holds
that it lacks jurisdiction and that this cause of action be remanded to the 280" Judicial
District Court in Harris County, Texas. Plainti[f further prays for such other and further

relief at law or in equity to which she may justly be entitled.

Respectfully submitted,

THE O'QUINN LAW FIRM

A

Neil C. McCabe

State Bar No. 13335300

440 Louisiana Street, Suite 2300
Houston, Texas 77002
Telephone:  713-223-1000
Facsimile: 713-222-6903
ATTORNEY FOR PLAINTIFF

* In the opinion cited by CBS and KPRC, the case had been on file for six years, leaving ample time for
discovery. Badon v. RJR Nabisco Inc., 224 F.3d 382, 383 (5* Cir. 2000) (original complaint filed in 1994).



Case 6:08-mc-00006-LED  Document 6-2  Filed 05/20/2008 Page 9 of 9
Case 4:.07-cv-03r+2 Document 15  Filed 12/06/200, Page 8 of 21

CERTIFICATE OF SERVICE

This is to certify that on the 6* day of December 2007, a true and correct
copy of the foregoing Motion for Remand served upon the following counsel
electronically via the CM/ECF system

Charles L. Babcock

Jackson Walker, LLP

1401 McKinney Street, Suite 1900
Houston, Texas 77010

L. Lin Wood

Powell Goldstein, LLP

One Atlantic Center, 14" Floor
Atlanta, GA 30309

/%/%4

Neil McCabe




